Ted Ed en l’aula II

Ted Ed en l’aula

Des de les assignatures de Ciències Naturals i Biologia i Geologia de l’ESO volem acabar el curs completant la formació del nostre alumnat amb diversos vídeos al voltant de la Ciència.

Anem a visualitzar-los i respondre a certes preguntes per a finalitzar amb una discussió colectiva per a clarificar conceptes i aportar opinions.

Per a aquesta activitat anem a utilitzat vídeos TED Ed, i ací vos deixem una xicoteta ressenya extreta de la seua pàgina web per a què els conegueu millor: “TED es una organización no lucrativa dedicada a la difusión de las ideas, por lo general en forma de cortos, charlas poderosas (18 minutos o menos). TED se inició en 1984 como una conferencia en la que convergieron Tecnología, Entretenimiento y Diseño, y hoy abarca casi todos los temas – desde la ciencia a los negocios a los problemas globales – en más de 100 idiomas. Mientras tanto, con independencia corren eventos TEDx que ayudan a compartir ideas en las comunidades de todo el mundo.” http://www.ted.com/

Ací anirem deixant els enllaços als vídeos que anem a utilitzar així com algunes preguntes sobre el vídeo:

COM LES ULLERES PODEN AJUDAR-NOS A VEURE?:

  1. Quines són les dos principals superfícies de refracció de l’ull?
  2. Què és la retina?
  3. Quin nom reben les persones amb el punt focal per davant de la retina?
  4. Quin nom reben les persones amb el punt focal per darrere de la retina?
  5. Quin nom reben les persones amb la còrnia no esfèrica?
  6. En què consisteix l’allotjament?
  7. Què fan les ulleres o lents de contacte?
  8. Què canvi la cirurgia amb làser?

QUÈ PODRIA PASSAR SI NO BEGUERES AIGUA?:

  1. Quin percentatge d’aigua té l’ésser humà?
  2. Quin percentatge poden arribar a tenir el nadons?
  3. Quants litres perdem al dia?
  4. Com perdem eixe aigua?
  5. Quin paper juga l’aigua en els nostres cossos?
  6. En nivells baixos d’aigua els sensors de l’hipotàlem que fan?
  7. Quants litres d’aigua es recomena veure al dia?

PER QUÈ ESTAR ASSEGUT ÉS MAL PER A TU ?:

  1. La forma de seure més comuna amb l’esquena corbada i les espatlles caigudes, quines conseqüències té per a la columna vertebral?
  2. Aquesta forma de seure redueix la cavitat toràcica, com afecta açò a l’activitat pulmonar?
  3. Seure llargs períodes de temps desactiva la lipoproteïna lipasa, quina funció té aquest enzim en la sang?
  4. Quin efecte té sobre el cervell estar assegut molt de temps?
  5. Quines solucions podem adoptar per evitar tots aquests efectes perjudicials?

QUÈ SÓN EIXES COSES FLOTANTS EN EL TEU ULL?:

  1. Quin és el nom científic d’aquests objectes?
  2. Estan vius?
  3. Què són realment? Fica Exemples.
  4. Com s’anomena el líquid en el que estan suspesos?
  5. On són més visibles, prop o lluny de la retina?
  6. Explica a què es deu el fenomen del camp blau entòptic?

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s